onsdag 28 mars 2012

Update!

Fredag: Snabb visit på stan innan jag åkte till Göteborg för att hälsa på Nicklas och Nina. De visste inte om att jag skulle komma så de blev väldigt chokade när jag var hemma hos Nicklas storebror Patrik när de kom dit. Riktigt kul att se deras reaktioner, de blev jätteglad. I alla fall vad de visade för mig, hoppas de vart de på riktigt också! Fredagen åt vi god mat hemma hos Patrik och spelade spel och snackade en massa. En härlig fredag kväll i Göteborg! Vi spelade ett jätte roligt spel som hette "Werevolf", jag är sämst på att förklara spelet men de var riktigt roligt kan jag säga. Man blir tilldelad olika karaktärer som bybo, spågumma, jägare, häxa, varulv beroende på hur många man är med och spelar. Varulvarnas uppgift är att död byborna under natten då alla i byn sover och de ska försöka vara diskreta så att ingen märker att de är varulvar. Sedan är de bybornas tur att försöka lista ut vem som är varulv. Varulvarna ska göra allt för att få byborna att tro att någon annan är varulv än dem. kort beskrivning av spelet. De är riktigt kul och man har endast kort som visar vad man är sen ska man diskutera och komma fram till vem som är varulv och dödar alla i byn.

Lördag: Började dagen med att gå på resmässan TUR och kolla runt massa olika resemål och liknande. En intressant mässan och man blev galet sugen på att resa iväg vill jag lova. Efter mässan åkte vi och handlade och sen åkte alla förutom jag och kollade på en Teater, jag stannade hemma och lagade mat tills alla skulle komma hem igen. Alla njöt av maten jag gjorde och sa att de var jättegott. Vi spelade även denna kväll spelet "Werevulfs" och denna gång kan jag berätta att jag var mycket bättre. En grymt roligt spel!

Söndag: Förmiddagen var vi på Universeum och kollade på alla djur och gjorde olika experiment. Riktigt häftigt att vara där och se alla djuren och prova på olika experiment. Rekommenderar att gå dit om ni är i Göteborg. Efter universeum åt vi mat och sedan satte vi oss i bilen och åkte hem mot Sala igen. En härlig helg med härlig folk måste jag säga. Göteborg är ju en underbar stad! Resten av veckan har det inte hänt mycket alls. Skola och sen tvättat de är de som har hänt i stora drag.

Bilder från helgen kommer upp inom denna vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar